تجربه های کاربردی برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

قصد دارید استارتاپ و یا کسب و کار اینترنتی را راه اندازی کنید؟ به دنبال تجربه های واقعی و کاربری برای پیشبرد کسب و کار اینترنتی تان هستید؟ خوب باید بگم به جای خوبی سر زده اید. در این مقاله من سعی کردم تجربه هایی که در چند سال حضورم در فضای کسب و کار اینترنتی به دست آورده ام را برای شما آماده و فهرست کنم.

اگر کارآفرین هستید و میخواهید کسب و کار اینترنتی تان را آغاز کنید، این مقاله برای شما خیلی مهم است و نباید نخوانده آن را رها کنید!

۲۵ تجربه واقعی و کاربردی موفقیت در کسب و کار اینترنتی

۱. فهرست مشتریان احتمالی در کسب و کار اینترنتی

حیاتی ترین کاری که در کسب و کار اینترنتی باید انجام دهید ساخت فهرست مشتریان احتمالی (ایمیل و شماره تماس) و ارتباط با اعضای آن است. برای همه کسب و کارهای اینترنتی فهرست یک دارایی واقعی است، شما واقعا می توانید داشته باشید و بخش دوم که نباید فراموش کنید نحوه و کیفیت ارتباط با اعضای فهرست به اندازه ایجاد فهرست مهم و با ارزش است.

محتوای شما از بین می رود، رتبه سایت تان در موتورهای جستجو از بین می رود، حتی ممکن است سایت تان از بین برود، اما هیچ کس نمی تواند فهرست کسب و کارتان را از شما بگیرد و با این فهرست تقریبا می توانید هر شکستی را برطرف کنید، به قول جف واکر : فهرست، مجوز چاپ اسکناس است و با ایجاد آن می توانید کسب و کارتان را بیمه کنید. تمرکز کنید و شروع به ایجاد و توسعه فهرست کسب و کارتان کنید.

۲. سرویس و محصولاتی که بازار به آن نیاز دارد

این قانون بسیار مهم است و به شما گوش زد می کند که عاشق محصول و یا ایده تان نشوید و به دنبال محصولی باشید که بازار به آن نیاز دارد. در چند ماه اول شروع اولین کسب و کار اینترنتی ام، این نکته بسیار مهم را یاد گرفتم، زمانی که متوجه شدم کدام یک از صفحات سایت من بیشترین ترافیک و بازدید را دارد، فهمیدم این یک راه آسان برای بیان آنچه مردم به آن علاقه دارند است و همچنین متوجه شدم که محصولاتی که من انتظار داشتم بیشتر مورد پسند کاربران قرار بگیرد از اقبال کم تری برخوردار است.

پس به جای اعتماد به اطلاعات و سلیقه خودتان، ببینید بازار از شما چی می خواهد و بازخوردها و اطلاعات کسب و کارتان را بررسی کنید.
اگر مشکلی که کسب و کارتان حل می کند، به اندازه کافی مهم نباشد، دیر یا زود کسب و کار اینترنتی تان با مشکل بر خواهد خورد. بسیاری از افراد در آغار کسب و کارشان به دنبال بازار بزرگ تر و مخاطب بیشتر هستند، در صورتی که شانس بیشتر با شما خواهد بود اگر به دنبال حل مشکل مهم تری باشید.

۳. حوزه کسب و کار اینترنتی

هر حوزه ای که برای فعالیت کسب و کار اینترنتی تان انتخاب می کنید، نیاز به تمرکز، دانش عمیق، خلاقیت و استقامت بی نظیر دارد. رقابت وجود خواهد داشت، چطور می توانید رقابت کنید اگر شما عاشق حوزه کاری تان نباشید؟ رقبای شما موضوعاتی را انتخاب میکنند که به آن اهمیت زیادی می دهند و این شاید دلیل برتری آنها نسبت به شما باشد.

موضوعی را انتخاب کنید که ۱۰۰% به آن اشتیاق خواهید داشت، اگر موضوع فعالیت تان را دوست داشته باشید،  استقامت و خلاقیت جریان پیدا میکند و کارها آسان تر خواهد شد.

۴. وابسته به یک منبع ترافیکی نباشید

اگر کسب و کار اینترنتی تان رتبه ای در موتورهای جستجو ندارد، شما کسب وکار ندارید و اگر حال و روز کسب و کار اینترنتی تان خوب است بدانید شما به طور موقت قرعه کشی شده اید و به زودی از پا در خواهید آمد. در نتیجه قبل از اینکه دیر شود، با یک استراتژی صحیح سایت تان را سئو کنید.

نکته مهم دیگه در مورد تنوع ترافیک سایت است، سعی کنید از منابع ترافیکی متنوع استفاده کنید و راه های انتقال پیام کسب و کارتان را افزایش دهید. اگر فقط از یک راه برای رساندن پیام خود استفاده میکنید. در حال قرض گرفتن زمان برای زندگی هستید.

۵. مشتریان را تبدیل به تبلیغ کنندگان کسب و کارتان کنید

کار شما فقط فروش محصول و خدمات تان نیست، زمانی که شما کار خود را تازه آغاز کرده اید، باید یک محصول عالی و یک تجربه عالی به مشتریان ارائه کنید تا علاوه بر اینکه مشتریان را به هوادارن کسب و کار اینترنتی تان تبدیل میکنید، آنها در نقش ترویج کسب و کارتان در دنیای متصل به هم به شما کمک نیز بکنند، در این مرحله است که سودهای واقعی ساخته می شود.

۶. روابط و شبکه همکاران بسیار مهم است

من در کسب و کارم به هیچ عنوان از کلمه رقیب استفاده نمی کنم، به نظر من رقابت را می توان به یک همکاری بسیار خوب تبدیل کرد، سودهای بیشتر حاصل از همکاری، بسیار بهتر از استراتژی های برتر بودن از رقیب است. من همیشه به رقیب ها از نظر شریک های فعلی و یا شرکا آینده فکر کرده ام. پیشنهاد می کنم آن را برای مدتی امتحان کنید … زیرا ارزش خالص شما برابر با شبکه و روابط شماست.

۷. اولین درآمد کسب و کار آنلاین بسیار مهم است 

اهرم محرک شما برای ادامه مسیر کسب و کار اینترنتی تان اولین درآمد شما است، من همیشه می خواهم به اولین درآمد با هر محصول و با هر کسب و کاری دست پیدا کنم چرا که از اهمیت آن و میزان انگیزه که دریافت می کنم تا با انرژی بیشتری ادامه بدهم مطلع هستم.

بسیاری از صاحبین کسب و کارهای نوپا و یا اینترنتی این اشتباه را مرتکب می شوند که بسیار زیاد روی محصول خود کار میکنند و می خواهند محصول فوق العاده را به بازار عرضه کنند و این اشتباه باعث می شود این عرضه هیچ وقت اتفاق نیافتد. خطر در هر کسب و کاری جدید که بدون درآمد است هر روز افزایش می یابد،  خودتان را مجبور کنید تا حداقل دست کم برخی از درآمدها را در سریع ترین زمان ممکن ایجاد کنید.

۸. فرصت مهم ترین چیز است

فرصت مهم ترین چیز است و هنگامی که کسب و کار اینترنتی تان رشد میکند مهم تر میشود. از فرصت ها بهترین استفاده را بکنید، این بسیار مهم است که به این درک رسیده باشید که همیشه میزان فرصت هایی که برای ما پیش می آید بیشتر از زمان است. شما فقط می توانید انتخاب های هوشمندانه و عاقلانه ای انجام دهید، بنابراین بهانه آوردن را کنار بگذارید و از فرصت ها به خوبی استفاده کنید.

۹. خارج شدن از خانه و رفتن به رویدادهای زنده

بعد از اینکه من شروع به رفتن به رویدادهای آموزشی و تجربه محور کردم، کسب و کارم به طور اساسی تغییر کرد. حضور در رویدادها همان جایی است که ارتباطات و مهم تر از آن معاملات شکل میگیرد، من تقریبا بسیاری از همکاری های مهم، سرمایه گذار و حتی پیدا کردن شریک را در رویدادها پیدا کرده ام.

شرکت در رویدادها یک تجربه مشترک از بین کسانی است که در کسب و کارشان بسیار موفق هستند.

۱۰. قدرت مغز انسان

به چند سال گذسته ام نگاه می کنم و میبینم چه پیشرفت هایی داشته ام، چه چیزهای در حال حاضر میدانم که ۵ سال پیش نمی دانستم. همه اینها به فعالیت و میزان تجسس من در گروه های مختلف کسب و کارم است. من سعی می کنم تقریبا هر چیز جدیدی مرتبط با کسب و کارم را از آن سر در بیاورم.

۱۱. خودتان باشید، راحت و صمیمی

اگر می خواهید راحت بفروشید، خودتان باشید، راحت و صمیمی باشید، من بسیار خوشحالم که برای ارتباط با کاربران و مشتریان، خودم هستم و وانمود نمی کنم که یک شرکت بزرگ هستم. من به هیچ عنوان از عنوان ما در نگارش ایمیل های خودم استفاده نمی کنم. من طوری ایمیل هایم را نگارش می کنم مثل اینکه برای بهترین دوستم می نویسم.

صدای شرکت یا سازمان صدای مرگ است، مردم می خواهند با افراد، نه شرکت ها ارتباط برقرار کنند از لحن خشک و سازمانی برای ارتباط با کاربران استفاده نکنید و بگذارید آنها با شما احساس صمیمیت و راحتی داشته باشند.

۱۲. گام های کودک

انتظار نداشته باشید از همان روزهای اول شروع فعالیت سایت تان کامل و بی نقص باشد. ممکن اسن اولین ورژن سایت شما خوب نباشد، اولین ایمیل شما افتضاح نگارش شده باشد و اولین محصول شما مورد پسند کاربران نباشد. این کاملا طبیعی است و باید فقط به جلو حرکت کنید و اگر هنوز شروع نکرده اید با آرامش شروع کنید.

از زمین خوردن و تاتی تاتی کردن نترسید و اگر اشتباهی کردید خودتان را ببخشید، شروع هر کسب و کاری و نه فقط کسب و کار اینترنتی شبیه به راه رفتن و تکامل یک کودک است.

۱۳. ایجاد ارزش برای مشتریان

امروزه همه محصولات و خدمات خوب و قابل قبولی ارائه می کنند و تنها عامل تمایز بین کسب و کارها ایجاد ارزش برای مشتریان است. شما می توانید با استفاده از ترفندها و تاکتیک ها در کوتاه مدت به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کنید. شما محکوم به ایجاد ارزش عظیمی برای مشتریان هستید و مشتریان شما کسانی هستند که ارزش ایجاد شده توسط کسب و کارها را اندازه گیری و انتخاب میکنند.

۱۴. روی خودتان سرمایه گذاری کنید

هیچکس نمی تواند مهارت و تخصص شما را بگیرد. این یک قانون طلایی در دنیای امروز است، روی خودتان سرمایه گذاری کنید و تا می توانید مهارت، دانش و تجربه جدید یاد بگیرید. من زمان، انرژی و پول زیادی را صرف یادگیری می کنم و بی هیچ عنوان آن را متوقف نمی کنم و هیچکس نمی تواند آن را از من دور کند.

به شما توصیه میکنم جو زده نشوید و خودتان را علامه دهر ندانید، تجربه ها و دانش زیادی هست که باید یاد بگیرید، سمینارهایی هست که شرکت در آنها و یادگیری و بکارگیری نکات آن درآمدتان و سبک زندگی تان را دگرگون میکند. به جرات میتوانم بگویم در زندگی و کسب و کارم موفقیت های زیادی داشته ام که در پایان با شکست سنگین مواجه شده ام و یک شبه ناپدید شده اند و به عقب برگشته ام، اما ناراحت نشده ام چرا که میدانستم که مهارتهای لازم را برای شروع قدرتمند دارم، می دانم که سخت است قبول کنید ولی واقعیت دارد، هنگامی که دانش، مهارت و تجربیات خود را توسعه می دهید و خود را ملزم به یادگیری می کنید، کنترل نهایی سرنوشت تان در دستان خودتان است.

۱۵. انتظار بیش از حد برای ارائه محصول یا سرویس

شما ماه ها و یا سال ها در حال وبلاگ نویسی، تولید پادکست و ویدیو هستید برای ایجاد ترافیک و کاربر، بدون اینکه چیزی برای فروش داشته باشید.

چند دلیل وجود دارد که این اتفاق می افتد.

  • بعضی افراد به دنبال سحر و جادو هستند ، فکر می کنند  فهرست “۱۰۰۰ مشترک” و یا “۱۰٫۰۰۰ بازدید کننده”  برای کسب و کارشان معجزه میکند و فروش شکل می گیرد.
  • بعضی از افراد نمیتوانند همزمان تولید محتوا (ویدیو ، پادکست) کنند و هم محصول را آماده سازی کنند و این برای شان بسیار دشوار است.
  • بعضی افراد با ترس از محصول شان صحبت می کنند، زیرا آنها می ترسند هیچکس آن را خریداری نکند. معمولا این افراد در تولید محتوا برای ایجاد ترافیک و کاربر گیر میکنند.

به هر دلیل این یک تله مرگ بار و بسیار تلخ برای کسب و کارهای اینترنتی است، اگر شما در حال ایجاد یک کسب و کار آنلاین هستید، باید به بزرگترین ریسک توجه داشته باشید، کسب و کار اینترنتی شما برای پایدار ماندن نیاز به درآمد و نقدینگی دارد. محصول و سرویس خود را تا دیر نشده به بازار معرفی کنید، ممکن است در ابتدا همه چیز خوب نباشد اما به زودی شاهد تکامل و پیشرفت محصول تان خواهید بود.

۱۶. به مشتریان گوش دهید

حق همیشه با مشتری است، زیرا بدون مشتریان شما کسب و کاری ندارید. بعضی از کسب و کارهای اینترنتی ادای گوش دادن و اهمیت دادن به مشتریان را انجام می دهند. به مشتریان خود واقعا گوش دهید. فقط به مشتریانی که از شما خرید می کنند و تامین اعتبار می کنند گوش نکنید، به مشتریانی که درخواست بازگشت محصول و عودت پرداختی دارند و از محصول شما به هر دلیل رضایت ندارند. به مشتریانی گوش کنید که به شما می گویند چرا از شما خرید نمی کنند؟

۱۷. در کسب و کار اینترنتی متفاوت باشید

در بسیاری از بازارها، مشتریان گزینه های مختلفی برای انتخاب دارند. اگر کسب و کار اینترنتی شما دارای رقابت است، باید به مشتریان بالقوه خود دلیل انتخاب و پیشنهاد متفاوت نسبت به دیگران بدهید.

بسیاری از مدیران کسب و کارهای اینترنتی دچار اشتباه شبیه سازی و کپی کردن آنچه دیگر مدیران کسب و کارهای اینترنتی محبوب در حال انجام هستند می کنند. آنها فکر می کنند “اگر برای آنها کار می کند، شاید برای من کار کند”

اما درباره دیدگاه کاربران و یا مشتریان فکر کنید. آنها به وب سایت شما می آیند و از همان ابتدا به دنبال پاسخ سوال مهم خود هستند؟ این وب سایت چی ارزشی دارد که من زمانم را صرف آن کنم؟ قبل از کلیک روی دکمه بازگشت، باید به این سؤال سریع و واضح پاسخ دهید. به جای تلاش برای بهتر شدن، شما باید متفاوت باشید. سپس هنگامی که کسی می پرسد چرا سایت یا محصول شما ارزشش را دارد، پاسخ شما عینی و آسان خواهد بود.

۱۸. شروع کسب و کار اینترنتی با انتظارات غلط

شروع کسب و کار اینترنتی موفق آسان و سریع نخواهد بود. موفقیت های یک شبه، این یک حقیقت تلخ است که مردم در در مورد آن زیاد صحبت می کنند و به آن علاقه دارند. اگر برنامه شما به این شکل است، پیشنهاد می کنم آن را عوض کنید. در شروع کسب و کار اینترنتی شما به یک برنامه مفصل از کارها نیاز خواهید داشت. ۴۰ ساعت و یا بیشتر کار در هفته مبنای خوبی برای بدست آوردن موفقیت در آینده است.

از خود بپرسید: آیا کسب و کار اینترنتی ام اینقدر ارزش دارد که اگر سالها طول بکشد تا به موفقیت برسم آن را رها نکنم؟

خواندن زندگینامه و مراحل ایجاد کسب و کار اینترنتی دیگر کارآفرینان به شما کمک می کند، متوجه شوید در چه مسیری قرار خواهید گرفت و در طول این مسیر چه اتفاقاتی برای شما پیش می آید. سپس آماده نسخه خودتان شوید.

۱۹. رفتن مسیر به تنهایی

هیچ کس نمی تواند در کسب و کار اینترنتی به تنهایی موفق شود. شما برای کار کردن به دیگران نیاز دارید. شما نیاز به همکاری دارید، شما نیاز دارید از تجربیات دیگران استفاده کنید و شما نیاز به مشتری دارید. از همه مهمتر، شما نیاز به حمایت از دیگر کارآفرینان که در مراحل مشابه شما هستند دارید تا از تجربیات آنها نیز استفاده کنید.

زمانی که شما با دیگر کارآفرینان اینترنتی ارتباط میگیرید و همکاری می کنید، تلاش های تان طبیعی تر می شود. شما از سختی کارها دیوانه نخواهید شد و یا تنها نیستید، و ساده تر می توانید موانع را کنار بزنید.

۲۰. از دیگران برای کمک به توسعه‌ی وب‌سایت تان استفاده نمی‌کنید

شما شاید در زمینه‌ی تکنولوژی مهارت بالایی داشته باشید، ولی آیا واقعا لازم است که برای یادگیری تمام زیر و بم‌های ساختن وب‌سایت وقت بگذارید؟ این موضوع را همیشه به یاد داشته باشید که اولویت اول شما باید راه انداختن کسب و کار و رونق بخشیدن به آن باشد. بنابراین وقت‌تان را با نشستن پشت رایانه هدر ندهید، در این صورت وقت کمتری برای پیش‌بردن اهداف کسب و کار اینترنتی تان خواهید داشت. کارهای تکنیکی را به کارشناسان بسپارید و خودتان روی مدیریت کسب و کار اینترنتی تمرکز کنید.

۲۱. اشتباه، وبلاگ یا کسب و کار

بعد از من بلند تکرار کنید: یک وبلاگ یک کسب و کار نیست، یک وبلاگ یک کسب و کار نیست.

یک وبلاگ یک پلت فرم باورنکردنی برای به اشتراک گذاشتن ایده های شما، ارتباط با مردم و افزایش مخاطبان است. همین امر در مورد پادکست، آپارات یا هر مکان دیگری که شما ممکن است محتوایی را به صورت رایگان منتشر کنید. ارائه محتوای رایگان، کسب و کار نیست. اینها ابزارهایی برای ایجاد نفوذ هستند در دل کاربران و مشتریان احتمالی است.

۲۲. کسب و کار اینترنتی تان را هیچ وقت شروع نمی کنید

این احتمالا بزرگترین اشتباه همه است. ماه ها و سال ها درباره شروع کار و پیش بینی اشتباهات پیش رو صحبت خواهید کرد ولی هیچ وقت شروع نخواهید کرد. بسیار آسان است که  نگران اشتباهات احتمالی مسیر باشید در صورتی که هیچ وقت شروع نمی کنید، این تنها راه تضمین شکست است.

آغاز کسب و کار اینترنتی یک چیز مطمئن نیست، طول می کشد تا به نتیجه برسد. بهترین راه برای اطمینان از اینکه شما موفق می شوید، این است که نترسید که اشتباه کنید. اشتباهات بخشی از روند کسب و کار اینترنتی است.

۲۳. برای آینده‌ی کسب و کار اینترنتی هیچ برنامه ایی ندارید

آیا از مهارت‌های کارآفرینی خود مطمئن هستید؟ فکر می‌کنید که بهترین محصول سال را ساخته اید؟ دوباره فکر کنید. شما باید بهترین محصول قرن را تولید کنید، یا حداقل باید ذهنیتی اینگونه داشته باشید. اگر دودل هستید وارد بازار نشوید.

۲۴. نام منحصر به فرد برای کسب و کار اینترنتی

شما قطعا باید یک نام منحصر ‌به فرد برای کسب و کار اینترنتی خود انتخاب کنید. نامی که با برنامه‌های جاه‌طلبانه‌ی شما مطابقت داشته باشد. حتما مطمئن شوید که نامی مشابه نام کسب و کار اینترنتی شما در بازار وجود ندارد و همین طور بررسی‌های لازم را انجام دهید تا بتوانید یک آدرس مناسب برای وب‌سایت کسب و کارتان درست کنید. بعضی مواقع حتی شرکت‌های بزرگ نیز در این زمینه دچار اشتباه می‌شوند و نامی که برای کسب و کارشان انتخاب می‌کنند تکراری یا بدون جذابیت است.

۲۵. فروش کالاهای خود و کنترل بیشتر زندگی تان

اگر قصد دارید کنترل بیشتری بر کسب و کارتان داشته باشید و زندگی بهتری داشته باشید، باید محصولات خود را به فروش برسانید. چراکه محصولاتی که خودتان تولید می کنید برای شما حاشیه سود بالایی خواهد داشت ،  پس بر روی آن کار کنید و محصولات و خدمات خودتان را ایجاد کنید.

به این دلیل که نمی توانید تمام محصولاتی که مورد نیاز کاربران تان است را خودتان تولید کنید و حتی متنوع کردن درآمد خودتان می توانید محصولات دیگران را تبلیغ و به فروش برسانید. این یک راه هوشمندانه برای توسعه کسب و کارتان است چرا که دیگران برای فروش محصولات شان در سایت شما به شما کمک خوتهند کرد و بازی برد برد را شروع خواهید کرد.

در نتیجه اینها ۲۵ قانون موفقیت در کسب و کار اینترنتی است …. من ادعا ندارم که این قوانین همه چیز هستند و یا برای همه مناسب و موفقیت آمیز هستند، اما این قوانین واقعا خوب هستند و برای من به خوبی کار کرده اند.

شما چی قوانینی برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی دارید؟ شما از چه قوانینی برای بهبود و توسعه کسب و کارتان استفاده می کنید؟ نظرتان در زیر بنویسید و به من اطلاع دهید …. من تمام نظرات را می خوانم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *